Å komme inn i det

Hola, som vi sier her på Li Po Chun. Neida, heh. Var bare en liten spøk fra min side, det. Hehe….

Jeg har på en eller annen måte kommet inn i en slags rutine. Fagene har gått over fra introduksjonsfasen til faktisk-fag-fasen. Jeg lærer ting hele tiden. Apropos fag, forresten. Her er fagene jeg tar:

High level:

  • Historie
  • Økonomi
  • Engelsk Literatur

Standard level

  • Selvlært (School Supported Self Taught) Norsk
  • Maths
  • Environmental Systems and Societies

Jeg har drevet og lurt på om jeg skal bytte økonomien med teater, men har funnet ut at jeg heller vil ha Geografi. Så nå prøver jeg å bytte, men det er ikke så lett. Vi får se.

Quan Cai’ene mine (utenom-akademiske aktiviteter) er:

  • Community Service: Initiativ For Peace (Har daycamps hvor vi lærer skoleungdommer om konflikthåndtering)
  • Campus Service: Li Po Chun Amnesty International (Diskuterer internasjonale brudd på menneskerettighetene og promoterer Amnesty’s verdier på campus), Li Po Chun Model United Nations (Rollespiller FN.)
  • Creativity: Speech and drama (Drama-leker, tale-øvelser, lager et teaterstykke iløpet av året)
  • Activity: DRAGON DANCEEE (Åh helighet. Elsker denne. Blanding av dans og fitness. Legger ved en video av andreåringene mine, så dere får se.)

Har ikke så mye lekser enda, men merker at mengden øker for hver dag som går.

Her er noen bilder fra da vi dro til en foss i nærheten:

016 020 021 024 029 031

Folk her er veldig ålreite. Jeg koser meg.

Lørdag hadde skolen Cafe-night, dvs veldig uformelt show produsert av og for skolens elever. I anledning dette hadde jeg og Anton og Eira laget en rap. Rappen het “Drop to Studies” og handlet om hvor vanskelig Math Standard Level er og at man burde bytte til Math Studies (som er det enkleste matte-nivået). Emma fikk ikke lov til å være med, fordi hun tar Math High Level. Syke jente.

Her er rappen:

“Drop to Studies” by Scandi Boyz
Fucking Math SL,
I am tired of you!
Find your own fucking X,
or go and cry boohoo!
“Well this one’s easy”
The teacher keeps saying
“Just do it already”
But she justt playing

 

Math SL,
I’m not okay with you,
So tired of multiplying,
I’ve got other things to do!

 

“Solving equasions,
killing that shit!”
That’s what I said
before the exponents hit.

 

Fucking Math SL
I’m tired of doing equations
You’re demanding too much
And we’re not even Asians
Uhhhhh! Chorus: D-d-d-drop to studies (swagging out, RnB)

 

two plus two equals four, they say
But then what happens
When you have a bad day

You get all fuzzy
And do it plain wrong
Doing subtraction
By quoting a song

 

Math SL,
you aint like cake, you aint sweet!
That’s why we’re dissin you in this beat!

 

Look at this guy,
it’s Alex from Armenia!
He’s doing Further Maths, and (MUSIC OFF)… that’s actually pretty cool. Yeah, woohoo! You go man!
Chorus: Swagging to beat “D-d-drr-dropp to studies, wuw”

 

[speech by Eira] Music off

So many lives lost!
So many lives corrupted!
If you want to be an engineer, a doctor, a physics-guy, or anything related to maths, then that’s okay for me!
But personally, for me, as a person, I don’t want any of those things!

I want freedom
I want a lover
I want a nice government-payed wooden house in the mountains
I want oil

I need oil

I crave it

But what I don’t crave….. is MATH SL.

Music back on, ScandiBoyz continue

Don’t even look at us
You silly silly fool
Cause the bad Scandi Boyz
Are simply too cool

We don’t understand shit
and it’s your damn fault!
We’ll drop to math studies

and be Kings of the North!

Eira breaks us up

3, 2, 1


MONEY DROP!  (“Animals” song)

 

Vi kosa oss masse og fikk applaus. Her er et bilde

scandiboyz

Peace and løv.

– Magnus

4 thoughts on “Å komme inn i det

  1. Hei Magnus! Håper du oppdaterer bloggen snart 🙂 Lurer veldig på hvordan du har hatt det de siste månedene! Jeg skal sende UWC-søknaden min nå om knapt en uke, så jeg har bare noen få spørsmål til deg ang. intervjuet, hvis det går fint? Først lurte jeg på hvordan samfunnsspørsmål ble tatt opp i samtalen? På UWC.no står det nemlig at temaer som ble tatt opp var bla ” kunnskap og interesse for samfunnsspørmål”. Også lurte jeg på hvor stor del/hvor mange spørsmål av intervjuet som ble holdt på engelsk? 🙂 Tusen takk for svar, og lykke til med skolehverdagen din i Hong Kong! Hilsen Aurora, spent UWC-søker 🙂

    • Hei, Aurora! Jeg har ikke hatt tid til å oppdatere bloggen i det siste, fordi det er så utrolig mye som skjer! Hehe, og nå skjer det egentlig bare mer og mer, så jeg vet ikke hvor mye jeg kommer til å oppdatere framover, for å være ærlig. Uansett, til spørsmålene dine: Da jeg var på intervju, nevnte jeg at jeg er aktiv i Unge Venstre og at jeg liker å forme politikken deres. Jeg fikk spørsmål om hva jeg fant nødvendig å endre/forme, og det var egentlig det. Jeg tror ikke du trenger veldig dyptgående kunnskap om alle dagsaktuelle hendinger, men hvis du er nogenlunde engasjert i samfunnet rundt deg, så har du sikkert fått med deg en del uansett! Generell kunnskap burde være nok, og om du har tatt et standpunkt, eller i hvertfall tenkt litt på verden rundt deg, er det nok en bonus! I mitt intervju spurte de kun ett spørsmål på engelsk. Det var riktignok et ganske vanskelig ett om hvordan jeg ville representere Norge i utlandet. Hvis du har ålreite engelskkunnskaper, bør det gå bra. Hva er ålreit, spør du kanskje? Du trenger ikke ha et fancy-schmansy vokabulær, bare du gjør deg forstått! Lykke til med søknaden!
      – Magnus

  2. Hei igjen Magnus! Tenkte jeg skulle oppdatere å si: Jeg kom inn på UWC i Canada!! Er kjempefornøyd og lykkelig. Det kunne ikke vært bedre! 🙂 Ville også si at bloggen din har hjulpet meg utrolig mye under søknadsprosessen, så tusen tusen takk! Kanskje jeg kan sende deg en venneforespørsel på Facebook? 🙂 Hilsen Aurora!

Leave a comment