Før jeg kom skikkelig inn i ting

Dette innlegget handler om alt som har skjedd fram til 12. september. Da ting fortsatt var veldig nytt og rart. (Det er fortsatt nytt og rart, men man blir vant til ting fort, altså!)

 

Scandi-outing på Ozone Bar.

Ozone bar er verdens høyest plasserte bar. Dit dro skandinavene (Finnene fikk lov til å bli med, selv om de ikke eegentlig er fra Skadinavia.)

Ozone bar var:
– Stilig
– Dyr

Ozone bar hadde:
– Marmor-toalett
– sinnsyk utsikt

Da jeg gikk inn i hotellet (baren er plassert i 118. etasje av Ritz hotel) ble vi møtt av heis-knapp-trykkeren som trykket på heisknappen for oss. Haha, fy søren så kvalmt.

Her er noen bilder fra turen dit:

 

006

 

Over: Anton fra Danmark, EMMA FRA NORGE OFC, og Viivi fra Finland

 

004

 

Over: Nedenfra-bilde av Susanne (Grønnland) og Eira.

 

 

DSC03440

 

Over: Hele gjengen

DSC03447 DSC03418

 

Over: utsikta

061 038 016   081

 

Over: Rushtrafikk på MTR-en. Jeg hoppet inn i togvogna og kom såvidt med.

 

Mid-autumn festival (8. september)

Mid-autumn festival er en nasjonal høytid i Kina hvor man hedrer månen. Dette gjøres ved å møtes i parker, spise masse moon-cakes, og å sende opp lanterner. 

Mid-autumn festivalen var mandag den 8. september, og vi fikk fri dagen etter. Dette innebar muligheten til å få “over-nights”, altså at vi kunne sove over hos en hong kong-familie. Jeg, Lyndon, og Josef ble invitert på middag av og senere hjem til vår lokale romkamerat, Derrick, sin familie. Det var kjempekoselig! På mandag kveld, etter skolen, spiste vi på en herlig kinesisk restaurant. Det var et av de beste måltidene jeg har spist i nyere tid. Her er noen bilder:

102 107   108 109 110

 

Rett over (bak fra venstre): Lyndon, meg, Enisse (Derricks mor), Derrick, Gerrick (Derricks bror), og Ferrick (Derricks far.) Ja, jeg er seriøs.

Senere på kvelden dro vi til Victoria Park og så på alle lanternene.

129 132 130 141 140

Etter dette dro vi hjem til Derricks familie. De bodde i en utrolig trang leilighet, men allikevel hadde de en indonesisk hushjelp boende hos seg.

Her hadde allerede kameraet mitt takket for seg, og jeg hadde glemt lader, så dere får ikke se noen bilder av leiligheten, dessverre. Dere får heller ikke se bilder fra da vi gikk på kino dagen etter, eller da vi dro til en liten strand-by-del. Bruk fantasien. Ring noen som bryr seg.

 

Første skoledag

Bilder:

091

092

Over: Derrick og Lyndon på vei ned trappene i blokka vår.

099

 

Over: Self-taught-lærer Sandy.

096

Over: Trøtt Magnus kl. 7:45 som ikke var klar over at han ble tatt bilde av.

 

Bursdagen min 12. september

Dagen startet litt kjip med hjemlengsel, men den kom seg veldig utover. Jeg ble sunget for, dro på burdagstur til det lokale kjøpesenteret, og på kvelden fikk jeg (og Paul fra Tyskland, som har bursdag samme dag) palestinsk mat og (OVERRASKELSES-)kake. Digg!

Bilder:

174 175

Over: Bursdagsturen

219

Over: Bursdagsbarna før de ble overasket med kake.

 

230

Over: Neeveen lager palestinsk mat

 

 

 

 

 

236240

Over: Bursdagsmiddag

 

 

244

10705256_848129838531311_1897519163_n

Over: Hæppi kidz.

 

Neste innlegg blir om skolehverdagen med små avbrekk.

 

– Magnus

 

 

 

 

 

 

 

Leave a comment